DAKAR CLASSIC SE POJEDE POŠESTÉ

Šestý ročník závodu Dakar Classic odstartuje v lednu 2026 a jak bylo nedávno oficiálně představeno, na účastníky čeká trať dlouhá 7000 km, z čehož bude 4500 km měřených, a to představuje doposud největší porci. Vloni se sešlo na startu sto historických vozidel. A podle posledních informací bude na startu nového ročníku nejméně stejný počet.

Nadšenci Dakaru a jeho historie uposlechli volání Dakaru Classic. Tato soutěž si od svého vzniku v roce 2021 vybudovala věrné příznivce. Pravidelní účastníci této soutěže a majitelé historických vozidel sdílejí bivak s nováčky, kteří se přihlásili většinou z čisté vášně. Oprávněnými účastníky jsou automobily a nákladní vozy z osmdesátých a devadesátých let, stejně jako vozidla registrovaná do roku 2005. Posádky jsou rozděleny do tříd na základě technických parametrů vozů a svých schopností.

„Za nás asi nejzajímavější změna míří na větší důraz v navigaci, což dává nové výzvy i nové příležitosti v podobě Testu Super Regular. Během Super Regular Testu se tripmastery přepnou do manuálního režimu, tedy žádná podpora GPS a navigátoři si pořádně zanavigují,“ vítá novinku Ondřej Martinec, jezdec nejlepší české posádky automobilů v kategorii Dakar Classic v roce 2025.

Tým Czech Samurais přichází s novinkou v podobě týmového oblečení: „Samuraiská limitka 2026 je venku a lze jej nazvat „Minimalismus s duší rychlosti. „Věřím, že toto nové týmové oblečení zaujme nejen svým designem ale i tím, že se jedná o limitovanou edici. Pro letošní sezónu se vzdáváme tradičního hranatého designu triček a přicházíme s minimalistickým vzhledem, který zohledňuje linie soutěžní kategorie Classic. Křivka této kategorie je patrná hned na první pohled a věříme, že si zde vyberou i ženy. Poprvé přicházíme s růžovou variantou triček,“ dodává Ollie Roučková, která byla u zrodu triček spolu s Lukášem Cvejnem.

A ten upřesňuje: „Zadání bylo jasné, spoj linku dvou týmů a kategorie Classic. A tak vznikla tahle kolekce, co má tah na branku.“ Czech Samurais tak vstupuje do nové sezóny nejen s ambicemi na trati, ale i s důrazem na vizuální identitu a zapojení komunity fanoušků.

Další novinkou je technická podpora DAKAR CLASSIC 2026 týmem Czech Samurais:

„Pro nadcházející ročník jsme nabídli technickou podporu v kategorii Dakar Classic pro dvě závodní posádky. Máme víc jak sedm let zkušeností, na Dakaru jsme startovali 2x na ostrém Dakaru a 5x na Dakaru Classic. Z každého startu jsme dovezli buď pódiová umístění, nebo nejlepší umístění české posádky v kategorii. Pro náš tým se jedná o druhou asistenční výpravu, tou první byla úspěšná „Kachna“. A tak jsme se rozhodli i pro nadcházející sezónu pootevřít dveře kategorie Classic nováčkům. Našim zákazníkům pomůžeme se záludnostmi pravidel v navigaci a systému závodu. Provedeme je administrativou, organizací a komplexní přípravou, prostě Full servis. K dispozici bude oběma posádkám náš asistenční Mercedes, který je kompletně vybavený pro tuto nejnáročnější rally, ale také jsou zde postele pro jezdce a spolujezdce a další potřebné zázemí. My s Ondřejem na Dakaru Classic nebudeme chybět, ale na více novinek si budete muset počkat až na tiskovku před Dakarem,“ přidává další informace Ollie Roučková, šéfka týmu Czech Samurais.

A nebude chybět ani projekt Mechanic Academy: „Náš edukativní projekt Mechanic Academy bude pokračovat i v následující sezóně. Pro ročník 2026 spolupracujeme se SŠTŘ v Novém Bydžově ve výběrovém řízení žáka, který s námi pojede na Dakar Classic 2026 do Saudské Arábie. Je až neskutečné, že tento projekt kontinuálně pokračuje již čtvrtým rokem. Nyní nám kluci v hlušických dílnách pracují na soutěžní Toyotě, která právě prochází celkovou renovací. Je na ní ještě hodně práce,“ doplňuje Ondřej Martinec pilot Toyoty Land Cruiser.

Pavel Vydra

Czech Samurais tým

Foto: Archiv týmu