Technika 2021-07-16T07:18:44+00:00

Suzuki Samurai – Classic Dakar

Jak to začalo

Poprvé v historii uvidíte Suzuki Samuraje s čistě českou posádkou na legendárním Dakaru! Za volant nesmrtelné Suzuki Samurai se posadí Ollie Roučková, která Rallye Dakar dokončila jako první Češka, a to rovnou ve dvou závodních kategoriích.

Nyní stojí před další výzvou, a to postavit závodní auto z „absolutního VRAKU“, který vytáhla z „vrakoviště“, kde autem prorůstaly kopřivy. Pevně věříme, že s vaší pomocí postavíme závodní auto a z „vrakoviště“ se společně dostaneme na startovní rampu nejnáročnější rallye planety – Dakar.

Maličké Suzuki co dobylo poušť:

Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11.420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurajové mezi nimi! Samurai tak prokázal, že je hoden svého jména a že je opravdovým bojovníkem. A my Samurajovi chceme dát druhou šanci vidět cíl!

… a ještě něco navíc, prcek z vrakoviště:

V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. My proto museli sáhnout po generaci Samuraje z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem.

Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Mně proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samuraje, to máme dnes mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest se Samurajem, ví, jak shnilé toto auto umí být.

Proč jsem si vlastně vybrala tento model?

Od prvního startu Samuraje na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame tělem. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samurajem na Rallye Dakar netroufl. A my mu cheme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů……

Pro kompletní informace, klikni na obrázek.

Yamaha YFM 700

„Jakmile se jednou svezete na čtyřkolce YFM700R, není již cesty zpět. Její agresivní výkon a precizní ovladatelnost jsou zárukou adrenalinem nabité akce v libovolném terénu.“ Takto Yamahu Raptora 700 popisuje přímo Yamaha, i já toto mohu potvrdit s tím, že se mi pod kůži tento model zapsal před 8 lety, kdy se YFM 700 stal nedílnou součástí týmu.

Motor

Typ motoru Jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový
Zdvihový objem 686cc
Vrtání x zdvih 102,0mm x 84,0mm
Kompresní poměr 9,2 : 1
Systém mazání Se suchou skříní
Palivový systém Vstřikování paliva, 44 mm
Systém zapalování Elektronická řídící jednotka (ECU)
Systém startování Elektrický
Převodovka 5 rychlostí a zpátečka, Mokrá vícenásobná spojka
Drive system 2WD
Koncový převod Řetěz, Nesoustředné nastavení

Yamaha YFM 700

„Jakmile se jednou svezete na čtyřkolce YFM700R, není již cesty zpět. Její agresivní výkon a precizní ovladatelnost jsou zárukou adrenalinem nabité akce v libovolném terénu.“ Takto Yamahu Raptora 700 popisuje přímo Yamaha, i já toto mohu potvrdit s tím, že se mi pod kůži tento model zapsal před 8 lety, kdy se YFM 700 stal nedílnou součástí týmu.

Motor

Typ motoru Jednoválec, kapalinou chlazený, 4taktní, 4ventilový
Zdvihový objem 686cc
Vrtání x zdvih 102,0mm x 84,0mm
Kompresní poměr 9,2 : 1
Systém mazání Se suchou skříní
Palivový systém Vstřikování paliva, 44 mm
Systém zapalování Elektronická řídící jednotka (ECU)
Systém startování Elektrický
Převodovka 5 rychlostí a zpátečka, Mokrá vícenásobná spojka
Drive system 2WD
Koncový převod Řetěz, Nesoustředné nastavení

Podvozek

Přední Zadní
Zavěšení Nezávislé dvojité trojúhelníkové rameno Kyvné rameno ze slitiny lehkých kovů
Pružení Pružina nastavení předběžného zatížení se závitem Pružina nastavení předběžného zatížení se závitem
Tlumení 3cestný nastavitelný tlumič 3cestný nastavitelný tlumič
Zdvih 230 mm 256 mm
Brzdové třmeny Hydraulické dvoupístkové Hydraulické dvoupístkové
Brzdové kotouče Dvojité s hydraulickými dvoupístkovými třmeny Jednoduché vlnité
Pneumatiky AT21x7R10 AT20x10R9

Rozměry

Celková délka 1 845 mm
Celková šířka 1 170 mm
Celková výška 1 130 mm
Výška sedla 815 mm
Rozvor kol 1 280 mm
Minimální světlá výška 113 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní 192 kg
Kapacita palivové nádrže 11,0 litry