Závodní kariéra 2021-07-18T13:31:06+00:00

Během závodní sezony trávím noci v Srěňovi, stanu či Fíkovi. Občas je to výzva čelit přírodě, která se neptá, zda-li máte pohon 4×4, je vám zima nebo zrovna teď máte chuť zápasit se stanem ve větru. Člověk musí přijmout vše tak, jak přichází, ať se mu to líbí nebo ne. Sledovat vycházející slunce bok po boku s nejlepšími jezdci planety v místech, kam se normální člověk jen tak nepodívá, za tu trošku nepohodlí, ale rozhodně stojí. Během této sezony tak zdokumentovávám všechna místa, která se stávají pro mne a celý team domovem na den, týden, či jen na několik hodin.

2021 – Z Kopřiv na Dakar :

Jak to začalo

Poprvé v historii uvidíte Suzuki Samuraje s čistě českou posádkou na legendárním Dakaru! Za volant nesmrtelné Suzuki Samurai se posadí Ollie Roučková, která Rallye Dakar dokončila jako první Češka, a to rovnou ve dvou závodních kategoriích.

Nyní stojí před další výzvou, a to postavit závodní auto z „absolutního VRAKU“, který vytáhla z „vrakoviště“, kde autem prorůstaly kopřivy. Pevně věříme, že s vaší pomocí postavíme závodní auto a z „vrakoviště“ se společně dostaneme na startovní rampu nejnáročnější rallye planety – Dakar.

Co je náš cíl?

Nejúspěšnější česká čtyřkolkářka má před sebou další výzvu. A to postavit z vraku závodní speciál, který bude splňovat přísná pravidla Dakaru podle dobové specifikace. Samuraje osadíme nejnovějšími bezpečnostními prvky tak, aby naše posádka byla maximálně v bezpečí. Úpravy zahrnují mimo jiné přídavnou palivovou nádrž, ochranný rám, hasicí systém, homologované závodní sedačky, šestibodové pásy. Ale než začneme řešit specifikace, musíme Samurajovi vdechnout život. A vy u toho můžete být s námi v přímém spojení od začátku do konce!

Maličké Suzuki co dobylo poušť:

Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11.420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurajové mezi nimi! Samurai tak prokázal, že je hoden svého jména a že je opravdovým bojovníkem. A my Samurajovi chceme dát druhou šanci vidět cíl!

… a ještě něco navíc, prcek z vrakoviště:

V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. My proto museli sáhnout po generaci Samuraje z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem.

Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Mně proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samuraje, to máme dnes mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest se Samurajem, ví, jak shnilé toto auto umí být.

Proč jsem si vlastně vybrala tento model?

Od prvního startu Samuraje na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame tělem. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samurajem na Rallye Dakar netroufl. A my mu cheme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů.

Já vidím legendu, ne „VRAK“!

„Hned jsem se do něj zamilovala. To, že skrz zadní korbu prorůstaly kopřivy, mě neodradilo!“

Jak vidí Suzuki Samurai hlavní mechanik?

„Já tě zabiju, že já ti vůbec říkal, že ten model existuje. Měl jsem tě nechat u tvého nápadu jet Pandou. Víš, kolik to bude práce a času!? Jenom vyvařit kastli, oživit motor… “

Kategorie Classic:

Nová dakarská kategorie Classic jednak přibližuje současný Dakar zpět k původním kořenům, kdy tento pouštní závod byl hlavně jedním velkým dobrodružstvím, ale především skládá poklonu těm skvělým starým strojům, které psaly dakarskou historii zlatým písmem.

Kdo jsme?

Posádku „VRAKOUŠE“ tvoří dvojnásobná účastnice Rallye Dakar a navigátor Robert. Toho si Ollie doslova vykopala z bahna na Albánia Rallye. Aby mohla projet a dokončit soutěž, musela si udělat volnou cestu. To znamenalo vyhrabat z bahna jeho uvízlou motorku. Od té doby se s Robertem zná, slovo dalo slovo a budou spolu tvořit posádku nejen na Rallye Dakar, ale také při testování a přípravných závodech.

Buďte součástí naší cesty, která směřuje na legendární Dakar!

2020

Roučková má za sebou ojedinělou sezónu. Byla úspěšná!
Olga „Ollie“ Roučková má za sebou závodní sezónu 2020. Rodačka z Děčína a dvojnásobná účastnice Rallye Dakar může být s koronavirovým ročníkem spokojená. Vše ukončilo poslední Mistrovství Evropy, které proběhlo ve Španělsku.
„Byla to opravdu ojedinělá sezóna. Proč? No přece kvůli vlivu pandemie koronaviru,a bohužel malé účasti závodníků “ přiznala Ollie. Ta si na své konto zapsala celou řadu úspěchů. Svými výkony si vysloužila třetí v Mistrovství světa Baja. Dále pak titul Mistra Evropy na evropském šampionátu Baja. V neposlední řadě je potřeba vyzdvihnout i druhé místo ve své věkové kategorii v rámci Evropské série Spartan Race.
„Po dlouhé pauze jsem nastoupila do Mistrovství světa, společně jsme se postavili také na startovní rošt Mistrovství Evropy. Odsouvali a dokonce nám rušili závody, ale my jsme si s celým týmem šli za svým cílem. Nevzdali se, bojovali a snažili se přizpůsobit všemu, co nás potkalo. Nikdy vám nic nespadne do klína jen tak, nikdy nedostanete nic bez boje. To mě učil můj tatínek. A já bych mu dnes mohla říct. Tati, jsem mezi třemi nejlepšími na světě a první v Evropě. Všem děkuji za podporu a díky za to, jací jste. Samozřejmě děkuji všem mým sponzorům,“ dodala Ollie Roučková.

Dakar 2019

Ollie opět v cíli, a to tentokrát v zbrusu nové kategorii SidexSide. Jako první ČEŠKA  za volantem!!!!!! A vůbec první závodnice z ČR v cíli v kategorii SidexSide!!!!

Ročník 41. Rallye Dakar se jako již tradičně jede v lednu, a to v termínu od neděle 6. ledna do čtvrtka 17. ledna 2019. Závod se tentokrát bude konat výhradně v Peru, kde na závodníky čeká na 5000 kilometrů, které budou rozděleny do 10 etap. Trasa potěší hlavně tradiční fanoušky Dakaru, 70 % trasy se bude závodit v písku. Start a cíl bude v peruánské metropoli Lima.

„Pojede se jen v jedné zemi, je pro mnohé možná překvapivé. Má to ale mnoho předností. Peru je jednou z nejvýjimečnějších zemí, která může soutěž hostit. Je zde nádherná poušť, výborná kuchyně, což je také důležité, a v neposlední řadě je zde i ideální podnebí,“ říká ředitel závodní sekce Rallye Dakar Xavier Gavory. – http://duklasport.cz/zpravy/riditka-jsou-minulosti-olga-rouckova-jede-dobit-dakar-za-volantem/

Dakar 2018

Češka v cíli Dakaru: Nejvíc se bála, když jí čtyřkolku přejel kamion
 Ollie Roučková se stala historicky první českou závodnicí startující na čtyřkolce v nejtěžším motoristickém závodu planety. Nejenže se dokázala dostat na start, ale svůj premiérový ročník navíc také dokončila. Mnoho lidí jí nevěřilo, ale ona dobře rozvrhla síly a svou vytrvalostí a odhodláním se dostala až do cíle.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/motorky/rally-dakar-olga-ollie-rouckova.A180123_092959_motorky_taj

Akreditace na Dakar 2018

Už jsem ve svém životě nějaký ten řádek napsala, mnohdy jsem tím doháněla k šílenství pančelky, a to na základní škole, poté na střední a nesmím opomenout Vysokou školu, kde jsem paní profesorku takřka ničila svými otřesnými slohy, které mne vlastně ani nebavili psát. V té době jsem neměla ponětí o 4kolkách, nevěděla jsem jak zásadní zvrat se stane na jednom z randet, kdy přijel můj vysněný princ na špinavé a takové prapodivné hajtře, křížené mezi autem a motocyklem. Sedím na písečné duně opřená o čtyřkolku čekajíc na západ slunce, píši ušmudlanou rukou svůj vůbec první zápisek do deníku.
Romantická chvíle mizí s uvědoměním, že zítra budu startovat do nejdůležitějšího závodu mé dosavadní kariéry. A co na tom, že jsem před týdnem vyhrála Mistrovství Evropy BAJA v Maďarsku, samo sebou že
v dámské katerorii, ale po dlouhé době ve velmi vyrovnaných jízdách. Obě holky mi nadělily v prvních rozjížďkách pěkných pár vteřin, což mě vyhecovalo a v posledních písčitých 100 kilometrech jsem zatahala za plyn a v cíly jsem holkám nadělila randál minut.

K mému úžasu jsem se v hodnocení mezi muži, vyšplhala na celkové 3 místo, jen s malou ztrátou na úřadujícího Mistra Evropy, kterým je Yaroslav Tovstyk. No a vidíte, já si tu uprostřed pouště pohrávám s myšlenkami, zapisuji jednu větu po druhé a najednou je tma, takže sem ten západ slunce prostě a jasně prošvihla. Ještě než se stihnu zvednout cosi do mě šťouchne zezadu, vylekaně se otáčím a krve by se ve mě nedořezalo, tváří v čumák koukám na velblouda, který si zřejmně chce hrát a provokuje mě dalším lehkým šťouchnutím. Vzhledem k tomu, že jsem nedaleko malého městečka Merzouga mi hned došlo, že mě tenhle velbloud opravdu nechce sežrat, ale i tak se od něj pomalinku vykrádám a směřuji svou cestu na hotel, kde na mne čeká celý team s asistencí. Vůbec poprvé jsem využila asistence od dakarového teamu MRG, kluci naložili 4kolku, vybavení s celým zázemím, mě do ruky předali letenky a se slovy potkáme se v Maroku za týden to vlastně všechno začalo.

Dakarská série Merzouga Rally 2017 vše odstartovala

Merzouga Rally je postavena na základě afrických a jihoamerických dálkových soutěží. Letos se jednalo o osmé pokračování této soutěže, která si nachází stále větší a větší popularitu, čemuž napovídá i široká startovní listina 178 závodníků (27 různých národností). A co je podstatnější jedná se o jeden ze závodů, který jezdce akredituje na start legendárního závodu DAKAR v Jižní Americe. Během prologu a pěti velmi tvrdých etap jsem si ověřila, kde se nacházejí mé hranice možností. Součástí závodu byla také maratónská část, kdy jsme spali bez asistence uprostřed zuřící bouře. Hlavní roli hrál v marocké rally kromě bouře písek v mnoha podobách a to vám povím, že zuřící bouře nás opravdu nešetřila. Trasa vedoucí přes hory a pouště nabídla pravé africké závodění, a tak jsem si osahala jak chutná fesh fesh, duny i pisty, a to vše v opravdu vysokých teplotách, které se pohybovaly kolem 40°C. Nakonec jsem si vyjela 16. místo mezi jezdci z celého světa, a tak trochu jsem doufala, že mé další kroky povedou k Dakaru. Opět mne čekalo martýrium s přihláškami, se kterými mi pomohl MRG team.

Po odeslání přihlášky nastalo dlouhé čekání. Při otvírání dopisu od ASA se ve mně mísili pocity – strach, nervozita a zvědavost. A je to JEDEME na DAKAR!!!!!Děkuji a vážím si všech svých partnerů bez, kterých bych to nedokázala. Taktéž děkuji své rodině a v neposlední řadě fanouškům, kteří mi dodávají neskutečnou sílu jít dál.

Kompletní výsledky

2020

Fim Europe Baja 1. místo Ženy, Quad
 Fim Europe Baja  1. místo Muži, Quad
 Fim World Baja  3. místo Muži, Quad

2019

Dakar 20. místo SidexSide

2018

Dakar 3. místo ženy Moto/Quad
Dakar 26. místo Quad

2017

FIM Europe BAJA Bulgary 2. místo Q2
FIM Europe BAJA Bulgary 1. místo ženy
Last Adventure Milovice 2. místo
Cross Country Sedlčany sobot 1. místo Ženy
Cross Country Sedlčany neděle 1. místo Ženy
FIM Europe Baja Hungary 3.místo Q2
FIM Europe Baja Hungary 1. místo Ženy
Merzouga Rally 2. místo Ženy
Merzouga Rally 16 místo Muži

2016

MČR CC Mariánské Lázně sobota sobota 1. místo, neděle 1. místo
Quad Offroad Challenge Dieskau ženy 1. místo, team 2. místo
Quad Offroad Challenge Meltewitz ženy 1. místo
Hellas Rally ženy 3 místo, QUAD 9. místo
Europe Italian BAJA ženy 1. místo
Quad Offroad Challenge Torgau ženy 1. místo, team 2. místo
XCC muži 8. místo

2015

Intercontinental Rally 1. místo
Mistrovství Evropy – Maďarsko 2. místo
Albania Rally 1. místo
Mistrovství Evropy – Maďarsko 1. místo
PČR ženy – Uštěk 1. místo

2014

MMČR Cross Country 1. místo
MMČR Side a Quad 3. místo

2013

MMČR Side 3. místo

2012

Mistr MMČR Cross Country ATv 1. místo
Mistr BQC ATv 1. místo
Vicemistr Endurance Masters ATv 2. místo

2011

Offroadmaraton 3. místo
Amatér republika cup 3. místo
ITP 9. místo
Driftmánia 1. místo