Jsem jednou z mála úspěšných žen v čistě mužském světě. Podařilo se mi být úspěšná ve sportu, který miluji. Ale stále to není sport ušitý ženám na míru. Každý den bojuji s démony, s předsudky. A každý den se snažím ukázat všem ženám, dívkám a závodnicím, že sny se mají plnit.
2023:
Je to neskutečné – TOP 3. v kategorii H0 Kluci absolutně nejlepší ČEŠI v Classikách!!! PROJEKT MECHANIC ACADEMY ve spolupráci s SŠTR Nový Bydžov se povedl a jede do další závodní sezony.
Obě závodní auta v cíli:
- Ondřej Martinec / Gabriel Žúbor – 37. místo celkově, nejlepší ČESKÁ posádka
- Ollie Roučková / Jiří Kopřiva – 52. místo celkově, 3. místo kategorie H0
2022 – Z kopřiv na Dakar v cíli DAKAR Classic:
Poprvé se maličké ČESKÉ Suzuki Samurai postavilo na cílovou Rampu DAKAR Classic 2022. Tento ročník v Saudské Arábii přinesl mnoho změn, ale hlavně vznikla myšlenka pro příští ročník – Mechanic Academy, druhé auto do týmu a zvětšení zázemí o doprovodné ATEGO, které nám dělalo zázemí na Rally Dakar Classic 2023.
- ČMPR – pravidelnost, za sezonu 2022 – 1. místo Ondřej Martinec / Ollie Roučková
2021 – Z Kopřiv na Dakar :
Jak to začalo
Poprvé v historii uvidíte Suzuki Samuraje s čistě českou posádkou na legendárním Dakaru! Za volant nesmrtelné Suzuki Samurai se posadí Ollie Roučková, která Rallye Dakar dokončila jako první Češka, a to rovnou ve dvou závodních kategoriích.
Nyní stojí před další výzvou, a to postavit závodní auto z „absolutního VRAKU“, který vytáhla z „vrakoviště“, kde autem prorůstaly kopřivy. Pevně věříme, že s vaší pomocí postavíme závodní auto a z „vrakoviště“ se společně dostaneme na startovní rampu nejnáročnější rallye planety – Dakar.
Co je náš cíl?
Nejúspěšnější česká čtyřkolkářka má před sebou další výzvu. A to postavit z vraku závodní speciál, který bude splňovat přísná pravidla Dakaru podle dobové specifikace. Samuraje osadíme nejnovějšími bezpečnostními prvky tak, aby naše posádka byla maximálně v bezpečí. Úpravy zahrnují mimo jiné přídavnou palivovou nádrž, ochranný rám, hasicí systém, homologované závodní sedačky, šestibodové pásy. Ale než začneme řešit specifikace, musíme Samurajovi vdechnout život. A vy u toho můžete být s námi v přímém spojení od začátku do konce!
Maličké Suzuki co dobylo poušť:
Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11.420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurajové mezi nimi! Samurai tak prokázal, že je hoden svého jména a že je opravdovým bojovníkem. A my Samurajovi chceme dát druhou šanci vidět cíl!
… a ještě něco navíc, prcek z vrakoviště:
V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. My proto museli sáhnout po generaci Samuraje z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem.
Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Mně proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samuraje, to máme dnes mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest se Samurajem, ví, jak shnilé toto auto umí být.
Proč jsem si vlastně vybrala tento model?
Od prvního startu Samuraje na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame tělem. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samurajem na Rallye Dakar netroufl. A my mu cheme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů.
Já vidím legendu, ne „VRAK“!
„Hned jsem se do něj zamilovala. To, že skrz zadní korbu prorůstaly kopřivy, mě neodradilo!“
Jak vidí Suzuki Samurai hlavní mechanik?
„Já tě zabiju, že já ti vůbec říkal, že ten model existuje. Měl jsem tě nechat u tvého nápadu jet Pandou. Víš, kolik to bude práce a času!? Jenom vyvařit kastli, oživit motor… “
Kategorie Classic:
Nová dakarská kategorie Classic jednak přibližuje současný Dakar zpět k původním kořenům, kdy tento pouštní závod byl hlavně jedním velkým dobrodružstvím, ale především skládá poklonu těm skvělým starým strojům, které psaly dakarskou historii zlatým písmem.
Kdo jsme?
Posádku „VRAKOUŠE“ tvoří dvojnásobná účastnice Rallye Dakar a navigátor Robert. Toho si Ollie doslova vykopala z bahna na Albánia Rallye. Aby mohla projet a dokončit soutěž, musela si udělat volnou cestu. To znamenalo vyhrabat z bahna jeho uvízlou motorku. Od té doby se s Robertem zná, slovo dalo slovo a budou spolu tvořit posádku nejen na Rallye Dakar, ale také při testování a přípravných závodech.
Buďte součástí naší cesty, která směřuje na legendární Dakar!
2020
Dakar 2019
Ollie opět v cíli, a to tentokrát v zbrusu nové kategorii SidexSide. Jako první ČEŠKA za volantem!!!!!! A vůbec první závodnice z ČR v cíli v kategorii SidexSide!!!!
Ročník 41. Rallye Dakar se jako již tradičně jede v lednu, a to v termínu od neděle 6. ledna do čtvrtka 17. ledna 2019. Závod se tentokrát bude konat výhradně v Peru, kde na závodníky čeká na 5000 kilometrů, které budou rozděleny do 10 etap. Trasa potěší hlavně tradiční fanoušky Dakaru, 70 % trasy se bude závodit v písku. Start a cíl bude v peruánské metropoli Lima.
„Pojede se jen v jedné zemi, je pro mnohé možná překvapivé. Má to ale mnoho předností. Peru je jednou z nejvýjimečnějších zemí, která může soutěž hostit. Je zde nádherná poušť, výborná kuchyně, což je také důležité, a v neposlední řadě je zde i ideální podnebí,“ říká ředitel závodní sekce Rallye Dakar Xavier Gavory. – http://duklasport.cz/zpravy/riditka-jsou-minulosti-olga-rouckova-jede-dobit-dakar-za-volantem/
Dakar 2018
Češka v cíli Dakaru: Nejvíc se bála, když jí čtyřkolku přejel kamion
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/motorky/rally-dakar-olga-ollie-rouckova.A180123_092959_motorky_taj
Akreditace na Dakar 2018
Už jsem ve svém životě nějaký ten řádek napsala, mnohdy jsem tím doháněla k šílenství pančelky, a to na základní škole, poté na střední a nesmím opomenout Vysokou školu, kde jsem paní profesorku takřka ničila svými otřesnými slohy, které mne vlastně ani nebavili psát. V té době jsem neměla ponětí o 4kolkách, nevěděla jsem jak zásadní zvrat se stane na jednom z randet, kdy přijel můj vysněný princ na špinavé a takové prapodivné hajtře, křížené mezi autem a motocyklem. Sedím na písečné duně opřená o čtyřkolku čekajíc na západ slunce, píši ušmudlanou rukou svůj vůbec první zápisek do deníku.
Romantická chvíle mizí s uvědoměním, že zítra budu startovat do nejdůležitějšího závodu mé dosavadní kariéry. A co na tom, že jsem před týdnem vyhrála Mistrovství Evropy BAJA v Maďarsku, samo sebou že
v dámské katerorii, ale po dlouhé době ve velmi vyrovnaných jízdách. Obě holky mi nadělily v prvních rozjížďkách pěkných pár vteřin, což mě vyhecovalo a v posledních písčitých 100 kilometrech jsem zatahala za plyn a v cíly jsem holkám nadělila randál minut.
K mému úžasu jsem se v hodnocení mezi muži, vyšplhala na celkové 3 místo, jen s malou ztrátou na úřadujícího Mistra Evropy, kterým je Yaroslav Tovstyk. No a vidíte, já si tu uprostřed pouště pohrávám s myšlenkami, zapisuji jednu větu po druhé a najednou je tma, takže sem ten západ slunce prostě a jasně prošvihla. Ještě než se stihnu zvednout cosi do mě šťouchne zezadu, vylekaně se otáčím a krve by se ve mě nedořezalo, tváří v čumák koukám na velblouda, který si zřejmně chce hrát a provokuje mě dalším lehkým šťouchnutím. Vzhledem k tomu, že jsem nedaleko malého městečka Merzouga mi hned došlo, že mě tenhle velbloud opravdu nechce sežrat, ale i tak se od něj pomalinku vykrádám a směřuji svou cestu na hotel, kde na mne čeká celý team s asistencí. Vůbec poprvé jsem využila asistence od dakarového teamu MRG, kluci naložili 4kolku, vybavení s celým zázemím, mě do ruky předali letenky a se slovy potkáme se v Maroku za týden to vlastně všechno začalo.
Dakarská série Merzouga Rally 2017 vše odstartovala
Merzouga Rally je postavena na základě afrických a jihoamerických dálkových soutěží. Letos se jednalo o osmé pokračování této soutěže, která si nachází stále větší a větší popularitu, čemuž napovídá i široká startovní listina 178 závodníků (27 různých národností). A co je podstatnější jedná se o jeden ze závodů, který jezdce akredituje na start legendárního závodu DAKAR v Jižní Americe. Během prologu a pěti velmi tvrdých etap jsem si ověřila, kde se nacházejí mé hranice možností. Součástí závodu byla také maratónská část, kdy jsme spali bez asistence uprostřed zuřící bouře. Hlavní roli hrál v marocké rally kromě bouře písek v mnoha podobách a to vám povím, že zuřící bouře nás opravdu nešetřila. Trasa vedoucí přes hory a pouště nabídla pravé africké závodění, a tak jsem si osahala jak chutná fesh fesh, duny i pisty, a to vše v opravdu vysokých teplotách, které se pohybovaly kolem 40°C. Nakonec jsem si vyjela 16. místo mezi jezdci z celého světa, a tak trochu jsem doufala, že mé další kroky povedou k Dakaru. Opět mne čekalo martýrium s přihláškami, se kterými mi pomohl MRG team.
Po odeslání přihlášky nastalo dlouhé čekání. Při otvírání dopisu od ASA se ve mně mísili pocity – strach, nervozita a zvědavost. A je to JEDEME na DAKAR!!!!!Děkuji a vážím si všech svých partnerů bez, kterých bych to nedokázala. Taktéž děkuji své rodině a v neposlední řadě fanouškům, kteří mi dodávají neskutečnou sílu jít dál.
Kompletní výsledky
2020
Fim Europe Baja | 1. místo Ženy, Quad |
Fim Europe Baja | 1. místo Muži, Quad |
Fim World Baja | 3. místo Muži, Quad |
2019
Dakar | 20. místo SidexSide |
2018
Dakar | 3. místo ženy Moto/Quad |
Dakar | 26. místo Quad |
2017
FIM Europe BAJA Bulgary | 2. místo Q2 |
FIM Europe BAJA Bulgary | 1. místo ženy |
Last Adventure Milovice | 2. místo |
Cross Country Sedlčany sobot | 1. místo Ženy |
Cross Country Sedlčany neděle | 1. místo Ženy |
FIM Europe Baja Hungary | 3.místo Q2 |
FIM Europe Baja Hungary | 1. místo Ženy |
Merzouga Rally | 2. místo Ženy |
Merzouga Rally | 16 místo Muži |
2016
MČR CC Mariánské Lázně sobota | sobota 1. místo, neděle 1. místo |
Quad Offroad Challenge Dieskau | ženy 1. místo, team 2. místo |
Quad Offroad Challenge Meltewitz | ženy 1. místo |
Hellas Rally | ženy 3 místo, QUAD 9. místo |
Europe Italian BAJA | ženy 1. místo |
Quad Offroad Challenge Torgau | ženy 1. místo, team 2. místo |
XCC | muži 8. místo |
2015
Intercontinental Rally | 1. místo |
Mistrovství Evropy – Maďarsko | 2. místo |
Albania Rally | 1. místo |
Mistrovství Evropy – Maďarsko | 1. místo |
PČR ženy – Uštěk | 1. místo |
2014
MMČR Cross Country | 1. místo |
MMČR Side a Quad | 3. místo |
2013
MMČR Side | 3. místo |
2012
Mistr MMČR Cross Country ATv | 1. místo |
Mistr BQC ATv | 1. místo |
Vicemistr Endurance Masters ATv | 2. místo |
2011
Offroadmaraton | 3. místo |
Amatér republika cup | 3. místo |
ITP | 9. místo |
Driftmánia | 1. místo |