Ollie Roučková pochází z malebného města na severu Čech, z Děčína. Její život je úzce spjatý se čtyřkolkami víc jak 20 let. Během závodní kariéry rovnoměrně obsazuje třídy mezinárodních, evropských i národních českých šampionátů.
Ale teprve pár let zpátky se začala naplno věnovat nejtěžší disciplíně, kterou jsou navigační Rally, Po třech letech tvrdé dřiny a příprav se Ollie postavila na Dakar poprvé v roce 2018, kde jako vůbec první žena z České Republiky protla cíl Dakaru. A tak nad hlavu vyzdvihla 3. místo v kategorii žen, a 26. místo v kategorii Quad.
V roce 2019 se Ollie spolu s Danielem postavila vůbec poprvé na start Dakaru, v kategorii SidexSide, kde spolu vybojovali 20 místo v nově vznikající kategorii SidexSidek. Aby tento rok byl dovršen Ollie obdržela velmi prestižní cenu Zlatého Volantu – Cena Elišky Junkové
„Jsem jednou z mála úspěšných žen v čistě mužském světě. Podařilo se mi být úspěšná ve sportu, který miluji. Ale stále to není sport ušitý ženám na míru. Každý den bojuji s démony, s předsudky. A každý den se snažím ukázat všem ženám, dívkám a závodnicím, že sny se mají plnit.“
2021 sebou přinesl nový projekt– Z Kopřiv na Dakar :
Jak to začalo
Poprvé v historii uvidíte Suzuki Samuraje s čistě českou posádkou na legendárním Dakaru! Za volant nesmrtelné Suzuki Samurai se posadí Ollie Roučková, která Rallye Dakar dokončila jako první Češka, a to rovnou ve dvou závodních kategoriích.
Nyní stojí před další výzvou, a to postavit závodní auto z „absolutního VRAKU“, který vytáhla z „vrakoviště“, kde autem prorůstaly kopřivy. Pevně věříme, že s vaší pomocí postavíme závodní auto a z „vrakoviště“ se společně dostaneme na startovní rampu nejnáročnější rallye planety – Dakar.
Co je náš cíl?
Nejúspěšnější česká čtyřkolkářka má před sebou další výzvu. A to postavit z vraku závodní speciál, který bude splňovat přísná pravidla Dakaru podle dobové specifikace. Samuraje osadíme nejnovějšími bezpečnostními prvky tak, aby naše posádka byla maximálně v bezpečí. Úpravy zahrnují mimo jiné přídavnou palivovou nádrž, ochranný rám, hasicí systém, homologované závodní sedačky, šestibodové pásy. Ale než začneme řešit specifikace, musíme Samurajovi vdechnout život. A vy u toho můžete být s námi v přímém spojení od začátku do konce!
Maličké Suzuki co dobylo poušť:
Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11.420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurajové mezi nimi! Samurai tak prokázal, že je hoden svého jména a že je opravdovým bojovníkem. A my Samurajovi chceme dát druhou šanci vidět cíl!
… a ještě něco navíc, prcek z vrakoviště:
V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. My proto museli sáhnout po generaci Samuraje z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem.
Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Mně proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samuraje, to máme dnes mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest se Samurajem, ví, jak shnilé toto auto umí být.
Proč jsem si vlastně vybrala tento model?
Od prvního startu Samuraje na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame tělem. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samurajem na Rallye Dakar netroufl. A my mu cheme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů.
Já vidím legendu, ne „VRAK“!
„Hned jsem se do něj zamilovala. To, že skrz zadní korbu prorůstaly kopřivy, mě neodradilo!“
Jak vidí Suzuki Samurai hlavní mechanik?
„Já tě zabiju, že já ti vůbec říkal, že ten model existuje. Měl jsem tě nechat u tvého nápadu jet Pandou. Víš, kolik to bude práce a času!? Jenom vyvařit kastli, oživit motor… “
Kategorie Classic:
Nová dakarská kategorie Classic jednak přibližuje současný Dakar zpět k původním kořenům, kdy tento pouštní závod byl hlavně jedním velkým dobrodružstvím, ale především skládá poklonu těm skvělým starým strojům, které psaly dakarskou historii zlatým písmem.
Kdo jsme?
Posádku „VRAKOUŠE“ tvoří dvojnásobná účastnice Rallye Dakar a navigátor Robert. Toho si Ollie doslova vykopala z bahna na Albánia Rallye. Aby mohla projet a dokončit soutěž, musela si udělat volnou cestu. To znamenalo vyhrabat z bahna jeho uvízlou motorku. Od té doby se s Robertem zná, slovo dalo slovo a budou spolu tvořit posádku nejen na Rallye Dakar, ale také při testování a přípravných závodech.
2022 Samík to dokázal
- jedeme na další výzvu
- Dakar 2023:
„Pamatuj, že i ta nejtěžší hodina ve tvém životě má jen 60 minut. Pro nás to bylo nejtěžších 8000 km, ale taky čas, který jsme strávili na dílně, kdy jsme z absolutního šrotu postavili “ZÁVODNÍ” speciál.
„Díky vám všem za podporu! Samík to dokázal a my s ním . Dakar 2022 je minulostí, je na čase přemýšlet nad dalším,“ zhodnotila Ollie Ročková letošní závod.
Suzuki Samurai 1.3. je historicky podruhé v cíli Rally Dakar s čitě českou posádkou na 128 místě.
2023 sebou přinese nový projekt – Mechynic Academy – máme nejlepšího ČECHA v kategorii Classic a 3. místo v HO :
Je to neskutečné – TOP 3. v kategorii H0 Kluci absolutně nejlepší ČEŠI v Classikách!!! PROJEKT MECHANIC ACADEMY ve spolupráci s SŠTR Nový Bydžov se povedl a jede do další závodní sezony.
Obě závodní auta v cíli:
- Ondřej Martinec / Gabriel Žúbor – 37. místo celkově, nejlepší ČESKÁ posádka
- Ollie Roučková / Jiří Kopřiva – 52. místo celkově, 3. místo kategorie H0
2023 – 2025 S Liazkou zpět na Dakar:
Máme nový trochu troufalejší projekt, vrátit ryze český kamion LIAZ zpátky na Dakar, na Dakar Classic. Koupili jsme šrot, který chceme během dvou let postavit od píky a stát s tímto krásným českým kamenem na startovní rampě.
Pojďme roztlouct srdce chátrající Liazce. Pokud nám pomůžete, společně jí vrátíme na Dakar, na Dakar Classic. A vy pojedete s námi. V týmu Czech Samurajs se zrodil smělý nápad – postavit chátrající Liazku zpět na kola. Trochu symbolicky v roce, kdy značka LIAZ slaví 70. výročí od svého vzniku. Teď potřebuje vaši pomoc s maximální výzvou s čistě českým srdcem!
Co je náš cíl?
Nejúspěšnější česká čtyřkolkářka a baba co dojela v minulém ročníku Dakar Classic na neuvěřitelném 3. místě v kategorii H0., teď má před sebou další výzvu. A to postavit z vraku závodní speciál, který bude splňovat přísná pravidla Dakaru podle dobové specifikace, ale zároveň se budeme pevně držet linek, které Liazce vždy slušely. Úpravy zahrnují mimo jiné ochranný rám, hasicí systém, homologované závodní sedačky, šestibodové pásy. Ale než začneme řešit specifikace, musíme Liazce vdechnout život. A vy u toho můžete být s námi v přímém spojení od začátku do konce!
Dakar 1985: PRVNÍ BYL LIAZ
Začátek nového roku je už více jak čtyřicet let v motoristickém sportu ve znamení dálkové Rally Dakar. Jen skuteční fandové motorismu vědí, že prvními českými účastníky byly posádky dvou vozů LIAZ. V roce 1985 se na start postavili Jiří Moskal-Radek Fencl-Jaroslav Joklík a s druhým vozem startoval Francouz Galland, kterého doplnili Zdeněk Kovář a Josef Brzobohatý.
… a ještě něco navíc, průkopník:
Rok 1985 přinesl silné příběhy prvních dvou československých kamionů, které se vydaly z Paříže až do Dakaru. Nechceme ani se nemůžeme porovnávat s tak velkými jezdeckými jmény. My chceme vrátit život autu, které by chátralo v zapomění jednoho z JZD. Nestačí si něco přát, pro sny se musí makat! Pojďme společně stát na startu s věrnou kopií 615 LIAZ!!!!
Srdečně děkuji rodině, přátelům a mým partnerům, kteří mi na mé cestě na Dakar pomáhali, pomáhají a pomáhat budou.
BIO
Jméno | Olga Roučková |
Přezdívka | Ollie |
Narozena | 22.10.1984 |
Bytem | Praha, během sezony v Hrošíkovi |
Startovní číslo | #301 |
Stroj | Suzuki Samurai 1.3, Yamaha Raptor 700, Can Am Mawerick |
Koníčky | Atletika, bojové sporty, Spartan Race, motosport, cyklistika, Rally |
Oblíbené jídlo | Zapečené brambory od mamky |
Oblíbené seriály | Teorie velkého třesku, Dvě socky, Přátelé |
Copilot – Robert Knobloch