Kdo jsem 2021-08-26T08:02:45+00:00

Ollie Roučková pochází z malebného města na severu Čech, z Děčína. Její život je úzce spjatý se čtyřkolkami víc jak 14 let. Během závodní kariéry rovnoměrně obsazuje třídy mezinárodních, evropských i národních českých šampionátů.

Ale teprve pár let zpátky se začala naplno věnovat nejtěžší disciplíně, kterou jsou navigační Rally, Po třech letech tvrdé dřiny a příprav se Ollie postavila na Dakar poprvé v roce 2018, kde jako vůbec první žena z České Republiky protla cíl Dakaru. A tak nad hlavu vyzdvihla 3 místo v kategorii žen, a 26 místo v kategorii Quad.

V roce 2019 se Ollie spolu s Danielem postavila vůbec poprvé na start Dakaru, v kategorii SidexSide, kde spolu vybojovali 20 místo v nově vznikající kategorii SidexSidek. Aby tento rok byl dovršen Ollie obdržela velmi prestižní cenu Zlatého Volantu – Cena Elišky Junkové

2021 sebou přinesl nový projekt– Z Kopřiv na Dakar :

Jak to začalo

Poprvé v historii uvidíte Suzuki Samuraje s čistě českou posádkou na legendárním Dakaru! Za volant nesmrtelné Suzuki Samurai se posadí Ollie Roučková, která Rallye Dakar dokončila jako první Češka, a to rovnou ve dvou závodních kategoriích.

Nyní stojí před další výzvou, a to postavit závodní auto z „absolutního VRAKU“, který vytáhla z „vrakoviště“, kde autem prorůstaly kopřivy. Pevně věříme, že s vaší pomocí postavíme závodní auto a z „vrakoviště“ se společně dostaneme na startovní rampu nejnáročnější rallye planety – Dakar.

Co je náš cíl?

Nejúspěšnější česká čtyřkolkářka má před sebou další výzvu. A to postavit z vraku závodní speciál, který bude splňovat přísná pravidla Dakaru podle dobové specifikace. Samuraje osadíme nejnovějšími bezpečnostními prvky tak, aby naše posádka byla maximálně v bezpečí. Úpravy zahrnují mimo jiné přídavnou palivovou nádrž, ochranný rám, hasicí systém, homologované závodní sedačky, šestibodové pásy. Ale než začneme řešit specifikace, musíme Samurajovi vdechnout život. A vy u toho můžete být s námi v přímém spojení od začátku do konce!

Maličké Suzuki co dobylo poušť:

Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11.420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurajové mezi nimi! Samurai tak prokázal, že je hoden svého jména a že je opravdovým bojovníkem. A my Samurajovi chceme dát druhou šanci vidět cíl!

… a ještě něco navíc, prcek z vrakoviště:

V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. My proto museli sáhnout po generaci Samuraje z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem.

Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Mně proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samuraje, to máme dnes mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest se Samurajem, ví, jak shnilé toto auto umí být.

Proč jsem si vlastně vybrala tento model?

Od prvního startu Samuraje na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame tělem. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samurajem na Rallye Dakar netroufl. A my mu cheme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů.

Já vidím legendu, ne „VRAK“!

„Hned jsem se do něj zamilovala. To, že skrz zadní korbu prorůstaly kopřivy, mě neodradilo!“

Jak vidí Suzuki Samurai hlavní mechanik?

„Já tě zabiju, že já ti vůbec říkal, že ten model existuje. Měl jsem tě nechat u tvého nápadu jet Pandou. Víš, kolik to bude práce a času!? Jenom vyvařit kastli, oživit motor… “

Kategorie Classic:

Nová dakarská kategorie Classic jednak přibližuje současný Dakar zpět k původním kořenům, kdy tento pouštní závod byl hlavně jedním velkým dobrodružstvím, ale především skládá poklonu těm skvělým starým strojům, které psaly dakarskou historii zlatým písmem.

Kdo jsme?

Posádku „VRAKOUŠE“ tvoří dvojnásobná účastnice Rallye Dakar a navigátor Robert. Toho si Ollie doslova vykopala z bahna na Albánia Rallye. Aby mohla projet a dokončit soutěž, musela si udělat volnou cestu. To znamenalo vyhrabat z bahna jeho uvízlou motorku. Od té doby se s Robertem zná, slovo dalo slovo a budou spolu tvořit posádku nejen na Rallye Dakar, ale také při testování a přípravných závodech.

Buďte součástí naší cesty, která směřuje na legendární Dakar!

Srdečně děkuji rodině, přátelům a mým partnerům, kteří mi na mé cestě na Dakar pomáhali, pomáhají a pomáhat budou.

BIO

Jméno Olga Roučková
Přezdívka Ollie
Narozena 22.10.1984
Bytem Praha, během sezony v Hrošíkovi
Startovní číslo #301
Stroj Yamaha Raptor 700
Koníčky Atletika, bojové sporty, Army Run, motosport, cyklistika, Rally
Oblíbené jídlo Zapečené brambory od mamky
Oblíbené seriály Teorie velkého třesku, Dvě socky, Přátelé

Navigátor

Jméno Robert
Datum narození /
Místo narození Česká republika
Největší úspěchy
  • Albánia Rally – 2015, 2016, 2017
  • Serres Rally 2018