8 Etapa – Dnešní etapa byla hlášená jako nejdelší z celého Dakar Classic

Po sedmé etapě si citroën vyžádal větší zásah do pohonné jednotky a výměnu další, již třetí převodovky. Došlo také k výměně pátého silentbloku převodovky. Dále bylo nutné zavaření výfuku. Doprovodný tým pracoval do čtvrt na čtyři ráno. Osmá etapa měřila 260 km a  452 kilometrů bylo speciálek. A tak i přesun pro doprovody opravdu bolel. Absence spánku je pro mechaniky takřka denním chlebem, ale je to čím dál tím víc únavné“, svěřil se šéfmechanik Tomáš Neruda.

 

Tentokrát se dakarský konvoj přesunul do Hailu. Hail je fascinující město v Saúdské Arábii, které nabízí jedinečný mix tradice a moderního života. Nachází se na severozápadě země a je obklopen pouští. Jeho historické centrum se může pochlubit impozantními pevnostmi, mešitami a tradiční architekturou. Hornaté krajiny severní části Saúdské Arábie jistě přispějí ke kontrastům dakarské trasy.

„Holky do depa přijely opravdu unavené, dnes to byl pro ně hodně tvrdý den. Ale máme je v cíli  a zítra nastupují už do deváté etapy. Jsou to opravdu velké bojovnice“, chválí Báru a Lucii Ollie Roučková.

Zítra na Czech Samruajs tým čeká trasa z Hailu do Aluly. Trať přejezdů měří  308 kilometrů, speciální měřené úseky pak 295 km.

„Málokterý z předních závodníků, pokud vůbec nějaký, si stihne užít nádherné výhledy z  etapy, protože náročná jízda je psychicky dostane ař na okraj námahy. Start speciálky chvíli působí dojmem rychlé etapy, ale účastníci jsou této myšlenky brzy zbaveni. Zde jsou stopy více cítit než vidět, takže navigace je o mnoho složitější než v písku. Sebedůvěra je tady důležitá jako dovednost najít správné tempo při závodění na skalnatých plošinách,“ přibližuje charakter probíhajících etap Ollie.

  • Foto: Zbyněk Hozák
  • Text: Pavel Vydra