Náš nejmladší člen týmu je žák Jan Pavlík ze SŠTŘ v Novém Bydžově – Bára informuje o 1. etapě při jízdě do bivaku:

Dneska to vypadalo, že i kvůli zpožděnému startu se holky dostanou dost pozdě do bivaku a že jejich zážitky přineseme až zítra.  Nakonec to dopadlo jinak a posádka předala informace o úvodní etapě. Přesto se zmíníme i o týmu mechaniků.

Mechanici jsou stěžejními kameny týmu. Musí dát co nejrychleji do pořádku, co se pokazí na náročné trati, aby posádka mohla pokračovat.

Rallye Dakar Classic má za sebou první kilometry letošního ročníku. Organizátoři tohoto ročníku Rallye Dakar Classic nakreslili úvodní kilometry 1. etapy v oblasti s geologickými tvary, které na Dakaru Classic ještě nebyly vidět. Závodníky zavedla trať doslova do hlubin. Pole se vlnilo kolem vyhaslých sopek v paletě minerálních odstínů naplněných všemi barvami. Trasa vedla z Aluly do Henakiyah. Posádky musely zdolat 270 kilometrů speciálek“, přibližuje dnešní den Olga Roučková a pokračuje: „ V první etapě to dvoukolky neměly vůbec lehké, všudypřítomný Fesh Fesh a rozježděné stopy, trialové pasáže a nekompromisní kameny. Než nám naše závodnice dojedou do bivaku, přineseme pohled na naše mechaniky, kteří jsou stěžejními kameny týmu.

Jestli si doprovod na Dakar Classic představujete jako vymazlený servis v ČR, s velkou  halou a kávičkou od slečny na recepci, tak jste s představou hodně daleko. Své o tom ví šéfka týmu: „Na Dakaru Classic servis funguje úplně jinak. Mechanici přes den řídí doprovodný týmový kamion Mercedes Atego, před sebou mají nekonečné silnice a na mobilech je věčně otevřený livetiming, na kterém sledují závodníky týmu. Když Citroën 2 CV přijede do bivaku, kde už na holky čeká postavené zázemí. Rychle zrekapitulují, co se za ten den stalo, řeknou, co se jim na technice nezdá a co všechno rozbily. Pak zmizí do sprchy, na večeři a jdou si lehnout.“ Pro mechaniky ale jejich šichta teprve začíná. „Mnohdy se mechanici musí potýkat s velkou a rozmanitou nepřízní počasí – bahno, déšť, všudypřítomná zalézající zima a nebo brutální vedro. Zatím  na Dakaru počasí přeje, a večery ještě nejsou tak mrazivé, ale to se ještě může změnit. V doprovodném Ategu máme také našeho nejmladšího člena posádky studenta ze STŘEDNÍ ŠKOLY TECHNICKÉ A ŘEMESLNÉ NOVÝ BYDŽOV (Mechanic Academy) Jana Pavlíka. Když se neděje nic mimořádného, balí mechanici část bivaku ještě večer, aby se ráno nezdržovali. Nechají rozložené jen nejnutnější věci, které ráno naloží do aut a vyrazí vstříc dalším kilometrům. Pustí si muziku, otevřou livetiming.“

Oficiální výsledky v době této reportáže nebyly ještě známy. Své dnešní postřehy diktovala Bára Holická ještě za jízdy do bivaku: „ Teď už víme o čem je Dakar Classic. První etapa byla opravdový masakr. Nevím jestli je tohle normální nebo ne? Pořadatelé nám avizovali, že budeme jezdit něco jako trial. Čekaly jsme hodně těžký kamenitý terén, a v závěru jsme si zajezdili i hardcore trial po skalách bez jakékoliv cesty. Bojujeme co to jde! V písčitých pasážích si hrajeme s tlakem v pneumatikách. Docela jsem překvapená, že jsme „neudělali“ kolo. Podvozek dostal strašně zabrat. Kluci budou mít večer hodně práce. Děkujeme že nám fandíte!“

 

Honzo pojďme si trochu popovídat:

Jaký je tvůj vztah k motoristickému sportu?
Můj vztah k motorsportu je takový, že na závody a jezdce jsem se vždy jen díval v televizi a párkrát jsem je viděl naživo v nedaleké obci na testování. Ovšem z velké části jsem se v druhém a třetím ročníku minulého učebního oboru podílel na přestavbě sériového vozu na závodní autokrosový speciál. Při této přestavbě jsem se naučil spoustu užitečných věcí, které se mi budou v životě hodit. Moc děkuji SŠTŘ a hlavně učitelům a mistrům za tuto možnost, jsou to neocenitelné zkušenosti, které se nám žákům budou do budoucna hodit!


Česká stopa na Dakaru je hodně čitelná a historická.
„O historii českých posádek jsem si toho moc nezjišťoval a moc nevěděl, ale od mala jsem se koukal s tátou na Rally Dakar, takže nějaké roky už jsem viděl a pamatuji si je. Nejvíce nás vždy zajímaly hlavně týmy s náklaďáky.“
S jakými úkoly odjíždíš na Dakar Classic?
„Na Dakar odjíždím s Czech Samurais týmem, která je ve spolupráci se školou v rámci Mechanic Academy, především pomáhat Tomášovi Nerudovi s opravami a údržbou Citroënu 2 CV posádky Holická-Engová. Věřím, že se toho o citroenu ještě hodně dozvím. Také se budeme střídat s Tomem v řízení na přejezdech. A budu mít na starosti přípravu zázemí, tj. rozbalení plachty na zem, ukotvení stanu, přípravu centrály a spoustu dalších důležitých věcí.“ 

 

A zítra soutěž pokračuje druhou etapou. Bude ještě těžší? Stage 2 má na trati 311 kilometrů speciálek a vede z AL HENAKIYAH do AL DUWADIMI.