Po osmačtyřiceti hodinách jen pět hodin spánku
I takový může být příjezd na Rally Dakar Classic. Organizátoři pro účastníky z celého světa připravili předzávodní bivak v Al Alula. V tomto regionu se Dakar konal vůbec poprvé v roce 2020. Neskutečná krajina se snoubí s tíhou historie a prvkem tajemna v neobyčejný zážitek a výzvu k rozjímání.
„Tým Czech Samurais však nemá čas ponořit se do neopakovatelné atmosféry tisíce let starých archeologických nalezišť v blízkosti majestátních chrámů postavených Nabatejci. Tým se pomalu přepíná do závodního módu. Ale ještě než Samurajové vpustí soutěžního Citroëna do náročného prologu, mechaniky čekají drobné kosmetické dodělávky – výměna čelního skla, obměna držáků navigačních přístrojů a řada dalších drobností, které pomůžou dámské posádce Báry a Lucie, aby vstoupily zdárně do svého premiérového Dakaru,“ přibližuje nejčerstvější počínání Ollie Roučková.
„Po pouhých pěti hodinách spánku, jsme prošli obvyklým předzávodním kolečkem, kde jsme vyzvedli trippy (navigační systém) a iritrack (satelitní systém pro zvýšení bezpečnosti dakarské rally). Po montáži do aut a následné kontrole, mechanici a novináři týmu prošli nezbytnou akreditací. Báru Holickou s Lucií Engovou čekají přejímky a finální verifikace až ve středu. Kromě toho, že dnes mechanici rozbalili zázemí, tak se pustili do „dodělávky“ aut. Do přípravných prací se samozřejmě zapojil i student ze STŘEDNÍ ŠKOLY TECHNICKÉ A ŘEMESLNÉ NOVÝ BYDŽOV (Mechanic Academy) Jan Pavlík. U Citroënu je to konkrétně přenastavení držáků na trippy, protože je momentálně přidělaný moc nízko a nemá dostatečný signál. Takže to prohodí mezi sebou s tripmasterem. A výměna čelního skla. Všichni se těšíme na zítřek, kdy nás čeká tréninkový den. A snad už konečně ochutnáme pravý Dakarský terén,“ dodává z Alu La Start kempu šéf doprovodného týmu Jakub Fára.
Další zprávy, třeba i z testů a nastavení soutěžního vozu Citroën 2 CV, se dozvíte zase zítra.