Jak dobíjet na cestách?

Vůbec první test proběhl masňáscky: 
Vůbec první testování proběhlo na 23. VÝSTAVĚ MOTOCYKLŮ, ČTYŘKOLEK A PŘÍSLUŠENSTVÍ, která probÍhala 2. 3.-5. 3. 2023 v Pražských Letňanech. No dobrá nejsme mimo civilizaci, ale než vyrazíme do opravdového terénu, proč neotestovat nabíjecí stanici při vaření kávy, dobíjení kamer/notebooku/telefonů/elektro kolobrndy nebo třeba projekce, která probíhala od čtvrtka do neděle. A když by dobíjecí stanice nevyhovovala, tak se jednoduše zapojím do elektriky a nebudu tak odkázaná jen na tuhle krabičku. Veletrh navštívilo okolo 50 000 návštěvníků, kávovar byl v plné permanenci od rána až do večera, dobili jsme nespočet telefonů, noťasů i pár baterek pro fotografy. Powerbanka jela každý den a mě tenhle malá černo oranžová krabička nadchla. Její kapacita je monstrózní, při sepnutí více dobíjecích věcí se ihned spíná  tiché chlazení, za to jí odpouštím její větší váhu. Na přenos je opravdu těžká. Ale co to se dá taky vyřešit, v mém případě to byli statný kluci mechanici, kteří mi powerbanku vždy přenesli z auta do expozice a naopak. Přesně, stačí jeden statný kluk, který čapne nabíjecí stanici za robustní dvojitou rukojeť.

 

Druhé testování ve znamení záchrany rybiček: 
Ségra, pomoc nemáš nějakou centrálu co nedělá rachot, nikdo mi jí venku neukradne a vydrží 7 hodin?“ tak tohle byl telefon od mojí sestry, která právě obdržela oznámení o plánované odstávce elektřiny. Jasně lednice, mrazák, televize a další přístroje tak nějak bez elektriky nějakou dobu vydrží. Ale moje ségra má dvě mořská akvária. Ten kdo má rád akvaristiku, ví jak náročná a choulostivá jsou tato akvária. Já to vím jen díky vyprávění od ségra jejího přítele, oba dva rybičkám hoví, a tak nějak celá rodina vklouzla chtě nechtě do tajů mořského světa. Takže mi bylo jasné, že Nemové/Glorči (tak sem si ty malé potvory pojmenovala) a korály budou potřebovat světlo, čerpadla a další blbiny s tím spojené. Hned mě napadlo, že by sem mohla ségře zapůjčit přenosnou nabíjecí stanici DronPro 2400W, a tím jí otestovat zase v jiném podnebí než jsem jí původně měla v plánu testovat. Plně nabitou jsem jí přivezla k ségře, Honza ( přítel mojí ségry) si jí prostudoval už na internetu, a tak hned věděl jak se s ní zachází. Oba dva sem se shodli na tom, že se jedná o intuitivní a jednoduché ovládání, které zvládne každý. I já, která je absolutní analfabet na elektro vymoženosti. Co se nám líbí je dobře přehledný a viditelný displej, na kterém se dozvíte všechno ohledně odběru energie, kapacity a td….  Druhý den večer mi přilítla esemeska – „ Je to neskutečná věc!!!! Po celou dobu odstávky (7 hodin) na powerbanku jely dvě akvária – čerpadla, světla, topení, odběr 22w a neubilo ani 50%!!!“

 

Konečně testujeme na Rally:

Tohle už je moje parketa, tady vím jaké podmínky na nás budou čekat. Ono je to v podstatě na všech rally podobné – žádná elektřina posádky jsou odkázány na své záložní zdroje. Benzínové centrály jedou od odpoledne do večera, a hodně často je velmi složité v tom rachotu usnout. Navíc se mi zdá zvrácené startovat benzínovou centrálu jen kvůli telefonu a lednici. Jedeme na Revival Rally Úslava: v sobotu 1. dubna 2023 proběhl v pořadí již pátý ročník motoristické soutěže Revival Rallye Úslava 2023. Jednalo se opět o rychlostní zkoušky formou jízdy pravidelnosti, tj. dodržování předepsaného jízdního průměru v daném úseku. Diváci se tak těšili zajímavých vozů od veteránů s rokem výroby před 1945 až po soudobá vozidla.
V pátek přijíždíme na místo konání, kde parkujeme na předem určeném místě bez možnosti elektřiny. Jako vždy sem si zapomněla dobít telefon, Gopro a o Ondrovi (řidič závodního auta, já jedu tentokrát jako navigátorka) nemluvě. Nabíjecí stanici hned házím na korbu Toyoty Hiluxe, se kterým budeme tento víkend závodit v kategorii soudobých aut. Zapínám a ihned připojuji nabíječky na telefon, dobíjím koloběžku HECHT. Mezi tím lepíme na závoďáka startovní čísla, která jsme dostali na technické přejímce. Než dolepím poslední samolepku už u mě stojí kamarád s otázkou jestli by si taky nemohl připojit telefon s nabíječkou. A hned mě zahrnul miliardou otázek:
  • Jak dlouho se to dobíjí?  – „hele my to nechali normálně přes noc, ale když jí zapomeneš dobíjet doma, hodíš nabíjecí stanici na kabel do auto nabíječky a než dojedeš na závody máš dobito.“ 
  • Nepřehřívá se?  –  „Ve srovnání s jinými lithiovými bateriemi mají baterie LiFePO4 velmi důležitou výhodu – tepelnou stabilitu a chemickou stabilitu, což může zlepšit bezpečnost baterie. LiFePO4 baterie může poskytnout 2500 cyklů a více než 10 let životnosti baterie.“
  • Co je tohle bílé? „Prodejce uvádí, že se jedná o nouzová svítilnu s vysokou svítivostí 7W. 3 režimy svícení (Low-Full-SOS).“
  • Kde se to dá koupit a kolik to stojí – tak tyhle otázky už ke mě přilítli od známých i po internet tak sem byla dokonale připravená na odpověď.
A jak jsme dojeli? Byla to pro nás skvělá zkušenost, bohužel druhá rychlostní zkouška nám nevyšla dle našich představ. Každopádně v dalších rychlostkách  jsem se do toho pořádně opřeli, užívali si rychlost a chytali časový přesně podle rozpisu. A nakonec jsme v kategorii dojeli na pátém místě.
Zatím jsme stihli jen trojici testů, příští testování bude v terénu , někde daleko v horách kam pojedeme s naším 4×4 autem se stanem na střeše. Kde si budeme užívat krásy přírody bez benzínové centrály, která nám poháněla ledničku, sprchu, telefony, počítač, foťák a další nejrůznější věci ke kempování. Jestli se Vám naše recenze líbila, můžete se těšit právě na pravou expediční recenzi se vším všudy a to i s neduhy, jestli teda nějaké tahle naše nabíjecí stanice vůbec má.