Aktuality 23 – 34:
?????ň ?? ? ????? – ?í??? ???čí??:
6.7.2021
Děkujeme [̲̅s][̲̅t][̲̅o][̲̅v][̲̅c][̲̅e] přispěvatelů v kampani a vůbec všem členům a přátelům Z kopřiv na Dakar, kteří Nás držíte nad vodou! Vážím si toho
Motor si řekl s převodovkou ANO:
5.7.2021
Zajímá tě, jak pokročila stavba našeho Samíka? Přišly nám nové díly, kterými naší ojedinělou stavbu posuneme zase o kousek blíž k finální podobě…
V nejbližších dnech sesadíme kastli na rám, a začneme se věnovat vnitřní části – elektrika, usazení sedaček, přídavná nádrž, palubní deska s přístroji, uchycení pásů…. Za dva dny naše akce tady na HitHitu končí, dál nás můžeš sledovat na mých sociálních sítích Facebook/Instagram – Ollie Roučková.
O víkendu bude svatba ?
2.7.2021
Co jíme na dílně nejčastěji?
1.7.2021
Když mákáš na dílně celý den, oběd i večeře je samozřejmostí. Ale nebudu si tu vymýšlet, že po návratu domů stojím v kuchyni a vyvařuju do rána. Na to prostě není čas ani energie. Čas, energii mi šetří právě BISTROVKY. Kluci si vyberou hotovky dopředu na týden, jedno kliknutí a jídlo máme doma!
- Bistrovky jako od maminky:
Každý den připravují ta nejlepší hotová jídla, která si můžeš objednat domu. Jídla připravují s láskou a takovou péčí, jako by vařili doma pro rodinu.
Samuraiský Rodokmen
29.6.2021
Samík dostal závodní rodokmen.
Pojďme Samíka dostat na startovní rampu…. Ale pěkně po pořádku, ještě před tím mě čeká mimo jiné i sportovní technická u Autoklubu České republiky.
Novinky v kategorii Classic:
28.6.2021
To date, we have already recorded a mind-blowing 130 plus pre-registrations. Keen to offer a balanced and friendly rally, we decided to move the registration deadline forward to July 15th.I wish you a great summer and good luck with your preparation. See you at the start line on January 2nd!
Brutální administrativa – přihláška:
28.6.2021
Zatím co naši mechanici brousí kastli, já po večerech do vyplňuji přihlášku na Dakar. Máme zaplacenou první část startovného (8 000 Euro), ale k tomu aby byla přihláška kompletní se musím proklikat brutální administrativou.
- Motor: kolik válců, jak jsou uloženy
- Sedačky: jaké FIA sedačky, jak jsou uloženy, držáky sedaček jsou železné/hliníkové
- Nádrž: Kolika litrovou, název, fotografie
- Celek auta: foto dokumentace…….
Vše vyplňuji svědomitě, tak aby jsem na administrativních přejímkách měla co nejméně změn: Auta i motocykly musí splňovat všechny předpisy FIA a prohlíží je hned několik komisařů. Administrativní přejímky se týkají takových věcí, jako jsou doklady, závodní licence, zdravotní karty, technické a sportovní průkazy… Prostě vše co tě napadne. Je to maraton na víc než tři hodiny.
Spojovací materiál
24.6.2021
Spojovací materiál je komoditou s ohromným množstvím položek a jejich rozměrových variant, přes závitové tyče, šrouby, matice…. Naše výzva postavit závodní auto z „absolutního VRAKU“, které jsem vytáhla z „vrakoviště“, kde autem prorůstaly kopřivy začíná dostávat tvář. A s tím je spojený i spojovací materiál, který kompletně vyměňujeme.
Se spojovacím materiálem a plechy nám pomohla firma Chropyňská strojírna. Chropyňská strojírna je významným dodavatelem svařovacích, montážních a dopravních linek určených především pro automobilový průmysl ve střední a východní Evropě.
Děkuji za to, že nám věříte!
Motor už je zpátky
23.6.2021
Repase je za námi, jak motoru tak převodovky. Pod kapotou bude tlouct benzínové srdce o objemu 1,3 l.
Výroba pancéřových brzdových hadiček
23.6.2021
Přináším si do obchodu velmi omšelé a léty oprejskané brzdové hadičky. Během chvilky si v jedné ruce odnáším krabičku s očkama, rychlospojkama… a ve druhé ruce mám pancéřovou hadičku v metráži spolu s návodem jak to zkompletovat.
Prý – “to zvládnete, je to lehké jako když poskládáte skříňku z Ikei”.
Tak tohle mě rozesmálo, asi každý máme podobný zážitek jak se zdánlivě jednoduchá skládačka stane několika denní nočním hororem.
HitHit – EROR – placení prostřednictvím karet:
22.6.2021
Zatímco kluci makaj na dílně, Ivo Kaštan zhodnotil Samíka na Dakaru:
21.6.2021
Na Dakaru Suzuki Samurai žádnou díru do světa nikdy neudělal, protože velká Toyota, Patrol nebo Defík jsou lepší, rychlejší a silnější. Ale off-roadový fenomén to je.
Jednoduchá japonská věc na listových perech, kam přidáte tlumiče na kolech do páru a velkou nádrž… Rám – klec pro posádku se dělá snadno, protože kabina je rozebíratelná.
Nepotřebujete nic, jen to celé pečlivě a poctivě poskládat. Samík je lehoučký, takže po dírách plave a v dunách funguje taky.
Zkrátka, tahle nová kategorie klasiků je opravdová, stejně jako tohle auto je opravdový off-road. Máte sen, pořídíte cosi za pár kaček, potom spousta práce, ale sen o Dakaru je váš. Protože dát do toho miliony, nechat si to připravit na klíč a hrát si na hvězdu, o tom kořeny závodů do Dakaru nebyly.
Ivo kaštan pro časopis Moto Route
Navigátor – Robert:
17.6.2021
Moc se o nich nemluví, přesto mají na výkonu posádky výrazný podíl. Navigátoři!
Dopředu se moc nedívají. Mají oči zapíchnuté do bloku s údaji o trati, kterou projíždějí. Současně musí mít přehled, kde se nacházejí, aby mohli dát řidiči dobrou informaci, kam má mířit a co ho čeká. Navigátorova chyba může mít fatální následky. Dobrý navigátor však představuje pro posádku poklad.
Posádku „VRAKOUŠE“ tvoří dvojnásobná účastnice Rallye Dakar a navigátor Robert. Toho si Ollie doslova vykopala z bahna na Albánia Rallye. Aby mohla projet a dokončit soutěž, musela si udělat volnou cestu. To znamenalo vyhrabat z bahna jeho uvízlou motorku. Od té doby se s Robertem zná, slovo dalo slovo a budou spolu tvořit posádku nejen na Rallye Dakar, ale také při testování a přípravných závodech.
- Jméno – Robert
- Pozice – Navigátor
- Dakar – první
- Rally Albania – 3x
- Hobby – rally, motorky, kolo, traily, běh….
Stojím před otázkou, co s tlumiči?
17.6.2021
Aktuálně s „tlumičáři“ z PROTLUM stojíme před otázkou, jak se udělají tlumiče. Jestli je zdvojíme, nebo uděláme delší? Podvozek je alfou a omegou auta a je třeba, aby stoprocentně fungoval.
U našeho Samíka máme klasickou, lety osvědčenou konstrukci – žebřinový rám a tuhé nápravy na listových perech. Listová péra mi před pár dny přišly z listárny nové. Teď už to jen všechno poskládat tak aby vše spolu klapalo jak má. Co tedy s tlumiči – zdvojit, nebo delší?
Fotky jsou ilustrační.