Olga “Ollie” Roučková bronzová, Jarek Lindner vyhrál jízdu!

Přes půl Evropy se vydali rally jezdci na druhé a tím pádem i letošní poslední klání FIM Europe Baja.

V den závodu je sice uvítala třiceti supňová vedra, ale slunce se ve večerních hodinách vystřídalo s deštěm a tak to na sobotní jízdu nevypadalo vůbec dobře.

  • Už to vypadá jako když si sebou z České republiky vozíme bouřky, uragány a krupobití. Snad na každém letošním Světovém a Evropském startu se nám prohnala průtrž častokrát přirovnatelná k tajfunu. Naštěstí déšť ustal těsně před startem a my tak mohli vyjet do závodu. Nakonec nám déšť pomohl, tolik se neprášilo.” – usmívá se Ollie

Závod se nakonec stal svátkem rallyového sportu nejen proto, že domácí jezdci bohatě doplnili startovní pole všech tříd, ale nejlepší z nich dosáhli ve dvou ze tří vypsaných kategorií na titul a v pořadatelské zemi tak zůstal i titul nejlepších jezdců. V námi sledované kategorii FIM Europe Quad, se postavali na startovní rošt bohužel jen dva jezdci a to Ollie Roučková z České republiky a Jarek Lindner z Polska. Oba dva jezdci si dovezli body i z předešlého klání na Ukraině a tak se právě zde v Portugalsku rozhodlo o mistrovi celé série.

  • “ Přála jsem si obhájit titul z minulého roku, a tak mi bylo jasné, že do Portugalska prostě musim. V Portugalsku se jede o dvojnásobný počet bodů z obou dvou závodních dní. Tuhle rally mám ráda, sice se sem z ČR jede brutálně dlouho, ale pak ty ostré závodní KM za to opravdu stojí.” – dodává Ollie

Po víc jak 300 závodních KM, bylo rozhodnuto a titul si letos odváží polský jezdec Jarek Lindner. Vice Mistra si do České republiky odváží Olga “Ollie” Roučková z Moto Racing Group teamu (taktéž vyhrála kategorii dam). A tak se v malebném městečku Idanha a Nova slavilo až do časných ranních hodin, atmosféra byla nepopsatelná. Velká osvětlená rampa s efekty celému vyhlášení dala punc opravdového  závodu. Organizátoři se i letos nenechali zahanbit a pro jezdce připravili velkolepé poháry v podobě tradičních bubínků.

  • Užívala sem si každý zatraceně tvrdý KM tratě, i když se přiznám že mi Portugalské tratě nejsou až tak blízké jako ty naše. Rychlé pisty a šotoliny nemám tak dobře najeté a hodně krát sem se chytla při tom, že jedu až přez závit. V podlesních 100 Km sem si prorazila zadní gumu tak nešťastně, že to nešlo o pravit a tak sem musela závod dojet na plášti. Ještě teď mám ruce jako lopaty jak mě 4kolka tahala do stran. Ale nikdy bych se nevzdala, obvzlášť ne kvůli takové prkotině. Jsem zklamaná, že se mi nepovedlo obhájit titul, ale na druhou stranu i Vice Mistr neni k zahození a to ještě k tomu v mužské kategorii, kde jsem startovala jako jediná žena. No a teď je na čase zasednout za volant a trénovat na Dakar, kde bych chtěla stát na startu v kategorii SidexSide s naší Bestií Can Am Mawerick RS.” – dodává Ollie