Rozhovor s Mechanic Academy III. – Tomášem:
1. Tome měli ste náročný den volna, co se dělo?
„když kluci den předtím odjížděli na závod, ani nedojeli. Protože jim protékat nádrž. Měli co dělat aby alespoň dojeli do Hailu. Takže jsme celý den volna vyměňovali nádrž.“
2. A ty si taky makal na autě?
„Ano, na autě jsem taky zanechal nějaký ten kus práce. Ale, spíše jen ty jednodušší jako povolení různých šroubů, sundání výfuků a páskování hadic, aby se o sebe nedřeli a tak.“
3. Povedla se vám nádrž vyměnit? A co vše se tam muselo měnit?
„Nádrž se nám nakonec povedla vyměnit. Hodně věcí jsme si museli poupravit k obrazu svému. Poupravili jsme jen uchycení nádrže. Poté na to Jirka vymyslel a svařil pancíř, aby to kluci tak snadno neprodřeli. Museli jsme jen poupravit výfuk, jelikož byla nádrž trošku jiná a výfuk už nám nepřišel dozadu. Takže výfuk máme uprostřed. „
4. Kolik hodin spíte během Dakaru?
„Většinou to vychází na takových 5-6 hodin. Jako není to moc ale furt lepší než nic.“
5. Co počasí, v Hailu byly i minusy, čekal si takové počasí na poušti?
„Na to jak jsem si zvyknul na teplo v předchozím kempu, tak tohle bylo něco jiného. Ve spacáku mi zima nebyla ale teploty byli nízké. Doufám že se podívám ještě do teplejších částí.“
Celkem na letošním ročníku startuje v Klasicích šest českých týmů. Ondřej Martinec se těsně před startem rallye dozvěděl, že se mu narodil syn Ondřej, kterého má se závodnicí Olgou Roučkovou. Na trati si vedl skvěle, leč ve středu mu praskla nádrž a on musel v Saúdské Arábii shánět náhradní.
Našel ji na „vrakovišti“ a s místní obsluhou se domlouval rukama nohama, jak lze vidět na videu. I tak mu zatím patří 55. příčka.